Od ledna jsme si v 2.A začali vést Zážitkový deník. Jak takový deník vypadá? Rádi vám to vysvětlíme. Ale nejprve bychom vám měli představit našeho kamaráda losa Alberta, který je důležitou součástí tohoto třídního projektu.
Plyšového losa Alberta jsme našli pod stromečkem na naší třídní besídce. Tento plyšový los má hnědou barvu, měří 50 cm, váží půl kilogramu a má legrační dlouhé nohy. Alberta si vždy jedno z dětí vezme na víkend domů, vezme ho s sebou třeba na výlet, na návštěvu apod. Vyfotí se s ním a poté napíše, co spolu zažili. Vůbec nevadí, pokud bude Albert celou dobu doma, vždyť doma se dá také zažít spousta legrace a zážitků. Poté mají děti týden na sepsání příběhu. Po týdnu (v pátek) přineseme Alberta zpátky do školy. Pak si společně sedneme do kroužku a daný žák nám svůj list ukáže. V pátek také losujeme, kdo bude mít Alberta na další víkend.
Jednotlivé listy deníku mají formát A4, je možno popsat buď jednu stranu, nebo i obě – záleží na tom, jak se děti rozepíší, listy zakládáme do šanonu. Součástí listu je minimálně 1 fotografie, děti mohou samozřejmě nakreslit i obrázek. Popis zážitku obsahuje minimálně 5 vět, které jsou psané ručně (NE na počítači!).
Čas utíká velmi rychle a my už máme v deníku pět úžasných listů s různými zážitky. Albert byl už na hokejovém zápase, florbalovém turnaji, pekl trdelníky, navštívil několik babiček a také se zúčastnil oslav příchodu čínského nového roku. Také nesměl chybět na fotce s vysvědčeními a v pátek s námi dokonce při geometrii rýsoval.
Děti mají Alberta moc rády, moc hezky se o něj starají a vždy se moc těší na další losování. Tento Zážitkový deník se dá pojmout také jako skvělá příprava na slohové práce (vyprávění, popis), díky němu se učíme, jak se chovat ke kamarádovi a také bezvadně zceluje kolektiv.
Neváhejte a klidně si náš deník přijďte prohlédnout. Pokud přijdete v pátek, uvidíte i Alberta, to je s námi vždy ve škole.