Základní škola s rozšířenou výukou jazyků, Komenského náměstí 91, Mladá Boleslav

Zápis do první třídy

Zápis do první třídy

Termíny zápisu:
pátek 7. dubna 2017 od 14.00 do 17.00
sobota 8. dubna 2017 od 9.00 do 11.00

ZÁPIS K POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZCE

Je povinné absolvovat zápis, dovrší-li dítě k 31.srpnu 2017 6-ti let.

K zápisu je nutné předložit rodný list dítěte a průkaz totožnosti zákonného zástupce dítěte.

. Na zápis na naši školu mohou přijít i děti, které bydlištěm k nám spádově nepatří.


 

Termíny zápisu:
pátek 7. dubna 2017 od 14.00 do 17.00
sobota 8. dubna 2017 od 9.00 do 11.00


 

Rodiče přijatých žáků budou o přijetí informováni, a to zveřejněním seznamu na webových stránkách naší školy. Jméno přijatého dítěte bude uvedeno pod daným číslem. Číslo bude přiděleno žákovi při zápisu. Písemné vyjádření o přijetí bude možné vyzvednout na sekretariátu školy. Termín bude upřesněn.
Rodiče nepřijatých žáků budou školou informováni písemně- poštou.
• Pokud se po zápisu u nás rozhodnete pro jinou školu, prosíme, neprodleně nás o tom informujte.
• Je možné dodatečně zapsat dítě do 1. ročníku k plnění povinné školní docházky i po termínu zápisu, a to pouze na základě telefonické domluvy s ředitelem školy.

ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY:

• Rodiče dítěte, které mělo v loňském roce odklad školní docházky, potvrdí osobně nástup dítěte do ZŠ (nejpozději ve dnech zápisu). Odevzdají vyplněnou žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, kterou si vyzvednou ve dnech zápisu. Děti se mohou zápisu opět zúčastnit.

K odkladu školní docházky je třeba doložit:
písemné doporučení z pedagogicko-psychologické poradny /PPP/
písemné vyjádření odborného lékaře nebo klinického psychologa
písemnou žádost o odklad školní docházky, kterou si rodič vyzvedne v době zápisu

Tato potvrzení a písemnou žádost o odklad školní docházky je nutné odevzdat ZŠ do (termín bude upřesněn)..

Pokud již nyní uvažujete o odkladu a MŠ Vám jej taky doporučuje, neváhejte a objednejte Vaše dítě na vyšetření do PPP předem. K zápisu pak přineste vyšetření z PPP a písemné vyjádření odborného lékaře nebo klinického psychologa.


 

ZÁPIS K POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZCE PŘED DOVRŠENÍM 6. ROKU:

• Rodiče mohou požádat o výjimku. Může být přijato dítě mladší, a to jestliže je nadprůměrně vyspělé po tělesné a rozumové stránce a 6 ti let dovrší během prvního školního roku docházky, tedy od září 2017 do června 2018. Pokud  dítě dovrší 6 let v termínu od září do prosince 2017, rodiče jsou povinni předčasný vstup potvrdit doporučením z PPP. Pokud dítě dosáhne 6 let v době od ledna do června 2018, rodiče jsou povinni předčasný vstup potvrdit doporučením z PPP a vyjádřením odborného lékaře.

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PRVŇÁČKŮ - RADY PRO RODIČE

Doporučení pro rodiče budoucích prvňáčků:

Doporučujeme všem budoucím prvňáčkům, aby v posledním roce před zahájením povinné školní docházky navštěvovali mateřskou školu. Ta díky všestranné výchově a cílům preprimárního vzdělávání připravuje děti na úspěšný přechod z předškolního zařízení do základní školy a veškeré úsilí vede k tomu, aby dětem pomohla dobře se na tento důležitý úsek jejich života přichystat.
Zralost a připravenost dítěte na školu:


 

  1. fyzická a pohybová vyspělost, samostatnost v sebeobsluze
    dítě je přiměřeně věku obratné a zdatné, samo se svlékne, oblékne a obuje (zapne a rozepne zip, knoflíky, pásek u kalhot, zaváže si tkaničky), je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj), zvládá osobní hygienu (používá kapesník, umyje si ruce, použije toaletní papír), postará se o své věci, samostatně obsluhuje školní tašku a penál, uklidí si své místo

  2. citová a sociální samostatnost, schopnost kontrolovat a řídit své chování, soužití s vrstevníky
    zvládá odloučení od rodičů, vystupuje samostatně, uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, poprosím, poděkuje, omluví se), dodržuje dohodnutá pravidla, je si vědomé zodpovědnosti za své chování, projevuje se jako emočně stálé, reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci, navazuje kontakt s dětmi, zapojí se do práce ve skupině, spolupracuje, umí se dohodnout, vyslovuje svůj názor, k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně, bere ohled na druhé

  3. přiměřené zvládnutí jazykové, řečové a komunikativní dovednosti
    spolupracuje ve skupině, používá neverbální komunikaci, má přiměřenou slovní zásobu (umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno), rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí, vyslovuje správně hlásky, mluví gramaticky správně (užívá správně rodu, čísla, času…), mluví ve větách, vypráví příběh, popisuje situaci, srozumitelně hovoří s dětmi a dospělými, vede rozhovor a respektuje jeho pravidla, pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou, písmenem)

  4. zvládnutí koordinace ruky a oka, jemné motoriky, pravolevé orientace
    zručně zachází s předměty denní potřeby (pracuje se stavebnicí, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje), zvládá činnost s drobnějšími předměty (korálky), kreslí prstem, uvolněně čárá, drží správně tužku (tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím), obkresluje, vybarvuje, rozlišuje pravou a levou stranu, používá pravou či levou ruku při kreslení či v jiných činnostech

  5. rozlišení zrakových a sluchových vjemů
    rozlišuje barvy, velikost, tvary, zvuky (běžných předmětů, hudebních nástrojů), rozpozná rozdíly mezi hláskami (dlouhé a krátké), vytleskává slabiky ve slově, složí slovo z několika slyšených slabik, najde rozdíly na dvou obrazcích, postřehne změny na obrázku (co je nového, co chybí)

  6. zvládnutí jednoduchých logických a myšlenkových operací a orientace v elementárních matematických pojmech
    ukazuje na prstech či předmětech počet, vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti, porovnává počet dvou souborů v rozsahu do pěti (určí o kolik je jeden větší či menší), řeší jednoduché úlohy, hádanky, rébusy, rozumí časoprostorových pojmům (nad, pod, dole, nahoře, uvnitř, vně, dříve, později, včera, dnes), chápe pojmy označující velikost (dlouhý, krátký, malý, velký, těžký, lehký), rozpozná základní geometrické tvary, třídí a přiřazuje předměty podle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti)

  7.  dostatečně rozvinutá pozornost a schopnost zapamatovat si
    soustředí pozornost po dobu 10 – 15 minut, dokáže se soustředit i na ty činnosti, které pro něj nejsou zajímavé, neodchází od nesplněného, dokáže vyvinout úsilí a dokončit úkol, odolá rušivým podnětům, pracuje samostatně, pamatuje si říkadla, básničky, písničky

  8. vnímání kulturních podnětů
    je schopno se zúčastnit kulturních akcí, zážitky komentuje, vypráví, co vidělo

  9. orientace ve svém prostředí
    uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování, chová se bezpečně nejen ve školním prostředí, má nahodilé a útržkovité poznatky o naší zemi (hory, řeky, města), vysvětlí nadřazené a podřazené pojmy (jídlo, nábytek, školní potřeby…), zná své bydliště, jméno a příjmení rodičů


 

 

 

 

Jana Čichovská | 04.12.2016 | Přečteno 1542x

Kontakt

326 321 794
info@2zsmb.cz

Kalendář akcí