Základní škola s rozšířenou výukou jazyků, Komenského náměstí 91, Mladá Boleslav

7. A na horách

Pobytový kurz s výukou lyžování jsme strávili v Bedřichově v Jizerských horách v týdnu od 12. 1. do 17. 1. 2020.

V neděli se nás u autobusu sešlo 24, naložili jsme veškerá zavazadla a vyjeli. Za hodinu jsme dorazili na chatu Bajamu v Bedřichově. Než jsme se ubytovali, šli jsme prozkoumat sjezdovky, zakoupit permanentky a projít se po okolí. Po večeři jsme měli přednášku o lyžařské výzbroji a výstroji. Večerka byla sice ve 22 h, většina z nás usnula o něco později...

V pondělí ráno jsme se rozdělili do družstev dle zdatnosti a začalo se s výcvikem. Jelikož v Bedřichově byl spuštěný pouze 1 vlek, využili jsme další lyžařský areál na Severáku. Někteří trénovali carvingové oblouky, někteří pluh či jízdu na vleku nebo zastavení.

Úterní den byl náročnější. Ranní běh na autobus do Janova nás rozcvičil na horolezeckou stěnu Makak. Děti zde zvládly vylézt 3 trasy (mírnou, středně těžkou i těžkou). Ani cesta zpátky z Jablonce do Janova nebyla bezproblémová. Autobus končil v Janově, cestu k penzionu do Bedřichova jsme museli vyfunět. Ani odpoledne jsme nezaháleli. V půjčovně jsme "vyfasovali" běžeckou výzbroj a šlo se na stadion v Bedřichově. Většina si troufla vydat se na Novou louku. Na Šámalce jsme sotva stihli vypít čaj, koupit pohledy, protože se začalo stmívat. V 16 h jsme se vydali zpět do Bedřichova. Cesta byla ledovatá, děti si běžek, jízdy ve stopě i mimo stopu, prudké klesání na stadion patřičně užily:) Ještě že jsme měli rozsvícené čelovky.

Ve středu jsme pokračovali výcvikem na sjezdových lyžích na Severáku,  čtvrtek na Tanvaldském Špičáku, děti sjely i černou sjezdovku, vyzkoušely všechny vleky včetně lanovek. Zlepšovali jsme se každým dnem.

Večery jsme trávili společně - nejen přednáškami o správné technice jízdy, ale i rozborem naší jízdy (kamera nás natočila...), zábavnými hrami i přednáškou pánem z horské služby.Kurz utekl jako voda. V pátek děti zvládly závody v obřím slalomu, zhodnotili jsme kurz, rozdali "medaile" a jelo se domů. Naštěstí se nikomu nic nestalo, kosti a lyže zůstaly celé.